12.07.12

SL #29: Tõus enne langust

Nad ütlevad sulle alati, et enne tõusu peab olema langus .. kuid nad tihti unustavad mainida, et ka peale tõusu on langus. Sest kõik tahavad alati loota positiivsusele.

***

Ühiskasulik töö.
Ma valisin nimme sellise asja, kuhu ta elu sees ei läheks (kunstiklassi koristamine) - ma veel spetsiaalselt vaatasin, et ta poleks end sinna märkinud
Mitte et ma ei tahtnud temaga koos olla, aga .. no ma arvasin juba siis, et äkki ta taipab midagi, ja see oleks kahtlust juurde lisanud.

Ma lihtsalt ei tahtnud olukorda pinevamaks ajada kui see hetkel oli. Me niigi peaaegu ei suhelnud ning lisada talle kahtlusi ei oleks just kõige parem idee.
Kui mina end kirja panin, oli ta hoopis laudade ühest klassist teise tassimise valinud.
Kui mina end kirja panin...

Kui ma paari nädala pärast kunstiklassi ilmusin, oli tema seal ja kritseldas parajasti mingit joonistust.
Oo, kas ma tõesti julgesin öelda kritseldas?! Ta joonistab superilusaid pilte.
Igatahes, õpetajat parajasti klassis ei olnud, seega oli iseenesestmõistetav - vist oli? - kas või paar sõna vahetada.
"Kunstiring?" küsisin, tammudes ukse juures.

Ma ei olnud ikka veel harjunud temaga rääkima. Teate ju küll .. tema kardab minuga rääkida ja mina kardan temaga rääkida. Msnis oli lihtsam, ainult et aasta oli teine. Midagi oli muutunud.
Kui ma vaid teaksin, mis see täpselt on.

"Um, ei," Ta lisas pildile mõned triibud. "Ühiskasulik töö."
Püüdsin elu eest suud kinni hoida.
Pliiats, mida ma käes veeretasin, kukkus põrandale.
Jason vaatas minu poole, kulm kergitatud.
Punastasin kergelt, peites end laua alla, et pliiats lauale panna.

Mida kuradit? Mida ta siin teeb? Ta ju oli laudade vedamises... "Sa kuskil mujal ei olnud? Kui ma end kirja panin, polnud klassi koristamises kedagi peale minu..." püüdsin kõlada võimalikult tavaliselt, veenvalt.

Ma ei oska öelda, kas ma feilisin või mitte.
"Oh," lausus ta hooletult, pöördudes taas oma töö poole. "Mõned asjad tulid ette. Ja järele oli jäänud kas jalkaväljaku hooldamine, söökla koristamine või kunstiklassi koristamine."

"Ahsoo," vedasin lauale närviliselt sõrmega ringe. "Mida sa seal üldse joonistad?"
"Tule ja vaata," ütles ta kavala muigega.
Kergitasin mõttes kulmu. Mida see muie tähendas?
Kõndisin ebalevate sammudega tema laua juurde.

"Wow," suutsin vaid öelda. Esiteks selle tõttu, et Jasoni joonistatud hunt oli kui foto - see oli nii tõetruu. Ja teiseks .. tema lähedus saatis mu kehasse suurel hulgal elektrilaengut.
Jason muigas taas kavalalt. "Meeldib, jah?"
"See on suurepärane,"

"Ah, ns, igapäevane värk,"
"Nalja teed? Ma sooviks, et mul kas või midagi hundisarnast tuleks, kui ma pliiatsi kätte võtan. Ainuke, mis mul hästi välja tuleb, on liblikatiivad."
"Ka saavutus,"
"Hah,"

***

Jason

Ade'il on õigus. Ma peaksin lõpetama valetamise. Eriti inimestele, keda ma armastan. .. Oota, ma tõesti ütlesin seda? See tõepoolest võiks tõsi olla? Keegi ei tea. Ei, oota, väike parandus: mina ei tea.

Kuid tõsi oli, et ma proovisin vähemalt midagi parandada - ma tõepoolest tulin sellesse neetud koristamisse vaid tema pärast.
Ma vihkan koristamist.
Ning see, kuidas ta hetkel proovis näidelda, et on sellega täiesti okei, kuid tegelikult oli nii hästi näha, kui närvis ta on. See oli .. armas.

Mnjaa .. ma võisin valetada Carole .. Adriannale, kuid tegelikult kusagil sügaval südamesopis teadsin ma juba siis, et armastan teda. Lihtsalt olin ma piisavalt arg .. või siis täielik lollpea, et seda endale, kujutate ette - iseendale, mitte tunnistada. Mu teod - ja ka mõtted tegelikult, kuigi ta ei näinud neid - olid ainsad, mis seda näitasid.
Kui ma muidugi suutsin käituda õigesti, mitte nii nagu pidin. Ei juhtu just eriti tihti, aga kui juhtub .. siis juhtub.

Ja nüüd ta oli siin, nii lähedal, et ma võiksin lihtsalt käe välja sirutada ja teda puudutada. Ma tõesti tahtsin seda teha.
Sirutada käsi välja ja panna Caro pehmed juuksesalgud kõrva taha. Võib-olla võtta tema pea käte vahele ja teda suudelda...

Mm .. kuidas oleks hetkeks sellega, et sa lõpetaksid unistamise? Kas sa juba jõudsid unustada, et Caroline on nagu Ade'ki - ta oskab sind lugeda palju paremini kui keegi teine?
Hetkel ma küll muretsema ei pidanud: Caroline jälgis endiselt silmadega minu joonistatud hunti - jah, muidugi ma teadsin, ta on neist vaimustuses - ning vedas näpuga mööda pliiatsijooni.

"Kuidas sa seda teed?" õhkas ta vaikselt. Tõenäoliselt isegi iseendale, kuid ma otsustasin vastata sellegipoolest. Kas või sellepärast, et mulle meeldis temaga rääkida.
"Ma ei tea, see lihtsalt .. tuleb nii välja," Kehitasin õlgu.

Jälgisin kogu aja pinevalt ta nägu - ta ei vaadanud muuseas kordagi mulle otsa... - ning nägin, et öeldu põhjustas tema punastamist.
Nii et mul oli õigus: ta tõepoolest ei arvanud, et oli öelnud seda nii kõvasti.
Ja just siis vaatas ta mulle otsa. Kaks hallikassinist silma. Tormiline ookean, nagu ma seda värvi armastasin kutsuda.

***

Caroline

"'Lihtsalt tuleb välja'? Sa teed nalja. Või ei, sul on annet," Vaatasin korraks taas pilti, siis talle otsa ja ohkasin: "Kuidas ma sooviks, et ka mul oleks annet..."
Tema pilk muutus intensiivsemaks.

Kallutasin pead.
Mis ajast ta mind niimoodi vaatab? Ma mõtlen, vanasti me lihtsalt piidlesime üksteist paar sekundit ja siis vaatasime eemale ,aga .. praegu ta reaalselt jõllitab. See on muidugi väga armas, ainult et .. ainult et tekitab minus tahtmise teha midagi, mida ma ei tohi.

"Kindlasti peab sul midagi olema," lausus ta, pööramata minult pilku. "Mis sul hästi välja tuleb?"
Kehitasin õlgu. "Kindlasti mitte laulmine. Joonistamine ka mitte.."
"Mingit pilli oskad mängida?"
Naeratasin, kui mulle tuli silme ette tema ise kitarriga. Raputasin pead.

Ta prunditas huuli.
Palun ära tee seda, palun, anusin teda oma mõtetes ning tahtsin juba silmadki sulgeda, et vaid palvele keskenduda. Miks sa teed seda mulle, sa ju tead, kui hulluks see mind ajab...
"Ma tean," ütles ta äkki, "sa oskad hästi kirjutada,"

Ma naeratasin talle. Kui ta vaid loeks mu päevikut .. oota, ei, ta ei tohi seda lugeda. "Jah, tõenäoliselt see on. Ainuke. Võrreldes sinu musta miljoniga,"

***

Jason

Kui sa vaid teaksid neid kõiki, mu arm, ei oleks sa enam nii rõõmsameelne.

***

Caroline

Õpetaja külastas meid vaid paar korda. Esimene, kui ta selgitas meile, mida me tegema peame, ning siis veel mõned korrad käis kontrollimas, kuidas me antud ülesannet täidame.
Tegelikult oli see isegi tore. Ma poleks arvanud, et me kunagi saame niimoodi lihtsalt kahekesi olla ning et sellest üldse asja saab.

Kuid meil oli tore. Me pidevalt piidlesime üksteist, ta aitas mind raskemate karpide tassimisel .. seejuures pidi ta ilmselgelt tegema seda nii, et meie käed omavahel kokku puutuksid. See kõik oli armas, kuid ei läinud kordagi sellest kaugemale.

Ja ma jäin mõtlema, et ta tõepoolest täitis oma lubaduse, et me võime sõbrad olla. Ainult et ma ei teadnud, kas naeratada selle mõtte peale või nutta, sest see on kõik, milleks ta võimeline on .. 
Kuid võrreldes järgnevate päevadega oli see täiesti tühi asi, mille tõttu muretseda. Tol hetkel ma ei arvanudki, et asjad võivad minna veel segasemaks kui nad olid. Ja hullemaks. Jah, hullemaks kindlasti.

(A/: Photos: http://s1164.photobucket.com/albums/q576/LunaeFelis/Alustame%20tyliga%20ja%20tyli%20ise/?action=view&current=5ee32c63.pbw&ps=1&t=1342044754)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar