24.07.12

SL #32: Piisavalt veenev .. kuid ainult väljast

Naerata, Caroline. Sa pead olema veenev.

Naeratasin peeglis olevale kujutisele. Õigemini oleks vist öelda 'katsetasin'. Ma pidin välja nägema piisavalt elutruu. Ma pidin välja nägema nii, et midagi ei juhtunud. Et kõik oli nagu tavaliselt. Et kõik oli korras.

Ma tegelikult ei tea, kui väga mul see õnnestus. Kui vaadata, kui kiiresti Jason mu tunnetele jälile sai, siis vist mitte eriti...
Jason. Jälle see Jason. Lõpeta üks kord temast mõtlemine juba. Okei, sa oled piisavalt veenev.

***

Ma võiksin varsti juba auhinna saada. Ma olen erakordselt hea tunnete petmises - mitte keegi pole seniajani küsinud, mis mul viga on, ja see on hea märk. Ei usu, et nad oleksid piisavalt peenetundelised, et seda mitte küsida. Mitte keegi ei ole piisavalt peenetundeline, et midagi mitte küsida. Järelikult olen ma siiski veenev. Jason on lihtsalt .. teistsugune.

Tegelikult ma teadsin, et oskan vajadusel naeratada, kuigi sees voolavad pisarad. Ma olin seda piisavalt palju pidanud tegema, et see ära õppida. Nii et ma vist pingutasin hommikul üle, kui oma tegevust peegli ees katsetasin.

Chantal küsis hommikul küll, kuidas meil eile läks. Cassie ja Alasia ka. Kõik, mis ma ütlesin, oli "hästi". Nad tõenäoliselt said aru, et see pidi tähendama umbes seda, et kõik oli nagu tavaliselt: ei midagi liigset, ei midagi alahinnatut .. nagu tavaliselt. Ainult et miski polnud enam "nagu tavaliselt".

See oli enamgi kui tõsi.
Ma olin kõik ära rikkunud ja tema oli käitunud nagu viimane tõbras. Mina, sest ma algatasin tema nii vihatud teema, ja tema, kuna tal oli taaskord kõigest suva.

Tegelikult ma ei tahtnud enam sellest mõelda. Ma ei tahtnud temast mõelda. Üldse. Kuid probleem minu puhul oli selles, et sõjas Süda vs. Aju (aka Kaine Mõtlemine) võitis alati süda, isegi kui mõne lahingu õnnestus võita ka kainel mõtlemisel.

Seekord aga juhtus selline imekummaline asi, et mõlemad koondasid oma jõud, et võita ühine vastane - Jasoni kangekaelsus.
Süda valis ründevahendi - isiklikust huvist lähtudes muidugi -, aju valis strateegiat. Nende koostöö oli muljetavaldav.
Kolmekesi jõudsime järeldusele, et peame Jasoni armukadedaks ajama.

Peale kõike seda, mis meil Jasoniga juhtunud oli - tahaks selle kõik jutumärkidesse panna, et ta jälle valesti aru ei saaks -, oli Jake küll tahaplaanile jäänud, kuid uitas kuskil mu ajusoppides endiselt ringi.

Ma ei ütleks, et olin temasse armunud või midagi, pigem oli see mingit sorti meeldimus - kiindumus äkki? Selles suhtes, et ta oli kuum, tal oli huumorimeelt, mõistust .. okei, see ei ole Jasoni suhtes päris aus, sest tal oli kõike seda samuti.
Tegelikult oligi naljakas, et nad olid ühel ajal nii sarnased ja samas nii erinevad, ning mõlema vastu ma tundsin midagi.

Jake oli poiss koorekihist, avatud, tema suul mängis peaaegu alati naeratus ja ta kandis alati erksavärvilisi riideid. Üks miinuspunktidest oli see, et kuna ta oli koorekihist, siis ta oli pmst 24/7 pidupanija ja sa ei saanud kindel olla, kui tõesed on tema emotsioonid/tunded.

Jason oli .. rahulik, saladuslik, ta veetis palju aega oma arvutis ja tema lemmikvärviks oli must. Miinuspunktiks võiks lugeda seda, et sa ei saanud kunagi kindel olla, mida ta millegi all mõtles, ja kui sa küsisid, siis ei pruukinud ta seda seletada.

Ometigi tõmbas mind mõlema poole. Jasoni külge palju, Jake'i poole ka omajagu.
Ei tundunud aga eriti, et kumbagi neist tõmbaks minu poole.
"Eriti", sest .. noh, ma ei tea. Ma olin selline inimene, kes märkab asju. Ja kui Jake lihtsalt heast peast kätte võttis ja matas minu kõrvale istus - Michelle'i polnud koolis -, siis see pani ikka mõtlema küll.

"Hei," pomises ta ja naeratas mulle.
Tema pikad juuksed turritasid igale poole ja mul tekkis tahtmine neid puudutada. Need olid nii ägedad!
"Hei," naeratasin vastu, kui olin oma mõtetega veidi maadelnud.

"Ega sa vastu ei ole, kui ma su kõrval täna istun?"
Tavaliselt istus Jake Brittanyga minu ja Micha taga. Brittany aga puudus tol päeval, nagu ka Micha.
Cassie, Chantal ja Alasia kergitasid pöidlaid, kui mu pilk korraks neile uitas.

Muidugi.
Jake meeldis neile samuti.
Minu poisina, ma mõtlen.

Siis tuli mulle meelde, et Jake ootas endiselt mu vastust ja ma laususin: "Ei, muidugi mitte, ma vihkan üksindaistumist,"
Kuulsin kuskilt kaugusest Cyle'i ja Zacki naeru ja jäin mõtlema, kas polnud see järjekordne nali.
Paranoia.

Märkasin silmanurgast, kuidas Jake kulmu kortsutas ja tõstsin pea - millal jõudsin selle norgu lasta?
"Mm .. ära pane neid tähele," pobises noormees.
Vaatasin talle otsa, justkui ei saaks aru, millest ta räägib.

"Ma tean küll, mida sa mõtled praegu," nohises ta. "See ei ole mingi teeme-nohiku-kulul-nalja-mäng. Ma .. oh,"
Ta köhatas ja jätkas: "Vabandust, ma ei tahtnud sind solvata. Sa ei ole nohik. Vaikne tüdruk pigem."

Ma ei jõudnud isegi midagi öelda.
Whoa, see tüüp jõuab sekundis öelda rohkem sõnu kui mina.
"Igatahes, jah,"
Mida ta veel jõudis öelda?

Ma piidlesin teda endiselt midagi ütlemata.
Naeratus.
Jake naeratas kogu aeg ja see peegeldus ka tema silmist.

"Sa räägid nii palju," sõnasin ma ja naeratasin.
Peale lühikest järelemõtlemismomenti jõudsin järeldusele, et vähemalt minu arust võib seda mõista vägagi erinevalt, punastasin, ja ütlesin: "Ma tahtsin öelda..."

"Ei, sul on õigus," Jake'i soe naeratus pani mu südame kiiresti plõksuma. "Ma ei lase sul sõnagi vahele panna. Vabandust."
Ta on nii tore. Kas on üldse võimalik, et sulle meeldib kaks inimest korraga? Ah, mida ma ajan üldse?

Lihtsalt sellepärast, et see oli söögivahetund, sain ma Jake'iga pikalt rääkida ja see oli tore. Ta ajas mind pidevalt naerma ja tunni alguseks ma pidin juba kõhust kinni hoidma, sest see valutas pidevast vappumisest ja naerust.
Ta oli tõepoolest tore, ent ..

Jason istus minu lauaga paralleelselt ja et ma istusin akna pool, toetasin seinaga vastu seina, ning lisaks Jake'ile oli mul suurepärane vaade ka Jasonile.
Isegi kui ta ei teadnud, et ma jälgin teda, tegid seda mu silmad siiski aeg-ajalt. Täiesti tahtmatult.

Kogu selle aja ta vaatas mind peaaegu vahet pidamata. Niipea, kui mu suust kostis järjekordne naerupahvak, olid ta silmad jälle platsis, uurimas mu nägu ja piidlemas Jake'i selga.
Kogu aja mind ei tundunud, et see mind huvitaks, sest ma tundsin ma end õnnelikuna .. isegi seest. Ma tundsin, nagu mu naeratus oleks ehtne...

Kuid kui ma juba päris tunni alguses, Jake oli tolleks ajaks juba oma pilgu tahvlile pööranud, saatsin veel ühe pilgu tema poole, siis sain ma aru, et ei ole.
Et mu aju suutis südame üle trumbata ja veenda mind selles vales.

Ent äkki see polnudki mu aju, mis seda tegi? Äkki olid need hoopis Jasoni silmad, milles ma nägin taaskord seda sügavat kurbust, mis iga kord mu südame uuesti ja uuesti valutama pani?
Ma ei teadnud. Aga seda teadsin ma päris hästi, et kuni ta sellist valu tunneb, ei saa ka mina lõpuni õnnelik olla. Isegi kui ta ise selles süüdi oli.

***

Kohe järgmises tunnis sain ma pommitatud Jake'i-teemaliste küsimustega, kuid mul õnnestus neist kuidagi välja vingerada. Ma lihtsalt naeratasin ja veensin tüdrukuid, et see oli kõigest koosistumine, ei midagi erilist. Isegi kui see polnud.

Tegelikult oli asi nii, et kui ma varem ei pannud tähele neid "tundeid", mida Jake minust tekitas, siis just see rääkimine ja tema "esimesed sammud" sundisid mind seda tegema.
Ma jäin mõtlema, mis see olla võiks, et ta nüüd äkki mu tähelepanu tõmbas ja nii.

Alasia oleks selle kohta öelnud: "Jake on kuum kutt, tal on suurepärane keha, mõistus, ta oskab nalja teha .. ta oleks justkui ideaalne,"
Jah, seda ta oleks öelnud.

Muidugi Jake oli kõike seda ja ma võiksin ju mööda vaadata tema väikestest miinuspunktidest .. ent ma ei ei suutnud endiselt Jasonist lahti lasta.
Ta oli mulle haiget teinud, seda küll, aga ta oli mulle haiget teinud ka siis, kui ta oli mind eelnev aasta ignoreerinud. Ja ometigi suutsin ma teda endiselt armastada.

Ühesõnaga, päeva lõpuks olin ma jõudnud järeldusele, et ei suuda Jasonit vihata. Ma leidsin, et ma juba igatsesin teda - kõigest ühe päeva pärast! Ja et võin täiesti vaadata tema vigadest .. ja salatsemisest ja .. kõigest. Ma lihtsalt armastasin teda ja tahtsin teda sellisena nagu ta on.

Ainult et Jake'i koht mu südames ei andnud mulle rahu.
Ja see ka, et kui sa oled valmis kellelegi andestama, siis just tema hakkab mängima.

(A/N: http://s1164.photobucket.com/albums/q576/LunaeFelis/Alustame%20tyliga%20ja%20tyli%20ise/?action=view&current=bfaa30df.pbw)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar