13.04.12

MOA #13: Miks sa pead alati nii saladuslik olema?



Vaatamata sellele, et me suhtlesime väga-väga palju msnis, oli meil suuri raskusi koolis suhtlemisel. Isegi mitte sellepärast, et alles oli maha vaibunud blogi-skandaal. Ma olin lihtsalt liiga arg ning paar kuud ette rutates võin öelda, et tema ka, kuid tol hetkel ma sellest midagi ei teadnud, nii et jätame selle praegu vahele.

Chantal ergutas mind kogu aeg talle hommikul vähemalt "tere" ütlema, kuid .. ma ei tea. Kui ma endiselt ütlen, et mul polnud piisavalt julgust, siis ma saan ka ise aru, kui tobe see on. Mis see üks "tere" ikka on? Kuid järele mõeldes saate ise, kes te armunud olete, kui raske on "esimest sammu" teha.

Lähemalt rääkides - sa oled tema lähedal, su keha läbib kuumalaine, su peopesad on higised ning kui sa veel midagi öelda tahad, siis su hääl kas väriseb või ei tule üldse midagi välja. Kõlab tuttavalt või mis? See oli minu pidev probleem nende kahe ja poole aasta jooksul. Ei, tegelikult vähem. Poolteist, ma oletan, sest tänu gümnaasiumis juhtunule sain ma sellest üle. See oli ka praegu etteruttamine. Luban, et ei tee seda enam.

Igatahes. Esimene kord, kui ma talle "tere" ütlesin, oli meil Chaniga korralikult välja kavandatud eelmine õhtu. Kuidas ta (Chantal) mulle vastu tuleb ning me koos sinna lähme ja ma talle lihtsalt möödaminnes "hei" ütlen. Kõlab ju lihtsalt?

Tagantjärele mõeldes .. see oli fail. Selles suhtes, et ma kõndisin temast tikksirgelt mööda (ta istus pingil koos mingite 7ndike või kellega iganes) ning ütlesin talle "hei" isegi pead pööramata. Seepärast ta vaataski mind imelikult, ma arvan. Ning need teised seal olid ka täielike WTF-was-that-nägudega. Aga vähemalt ma tegin sellega algust.

***

Vahepeal olin seda rohkem harjutanud ning see hakkas meil tasapisi välja tulema. Garderoobis oli hea, kuna siis sa lihtsalt tuimalt tulid ja tegid asja ära. Ning aja jooksul õppis temagi seda esimesena tegema. Sõltus muidugi, kes esimesena suu avada jõudis.

Aga kõige lõbusam oli siis, kui meil oli esperanto esimene tund uues klassis ning lisaks Chantalile istus pingi peal hoopis Dean, mis oli tegelikult imelik, kuna tavaliselt olime meie Jasoniga (või lisaks ka Chantalile, kui ta parajasti kusagil ei olnud) ainukesed, kes eriti vara - nii pool 8 - kooli tulid. Tema, sest ta elas kaugemal ega viitsinud bussiga tulla, ning mina, sest .. - oh, olgu, tunnistan üles - sest ma arvestasin välja, millal ta kooli jõuab ning hakkasin ise selleks ajaks kooli tulema.

Kõlab ju siis ülimalt imelikult, kui ma ütlen, et me ei rääkinud kunagi, eks? Ma lootsin tegelikult selle peale väga palju, et me hullult räägime. Ma ise ka imestan selle üle kogu aeg. Me lihtsalt istusime pingil üksteise kõrval. Üks, kes on täiega armunud teise, ning teine, kes teab seda, kuid vaikib. Ning isegi kui see välja jätta, oleks me ju võinud rääkida? Vist oli meil siis midagi viga...

Igatahes, tüüpiline mina hakkas muretsema, et mis nüüd toimub, et teda veel kohal pole. Ta ei jäänud kunagi hiljaks ega tulnud kooli hiljem ka. Ning ma ei olnud kuulnud-näinud, et ta oleks reisile läinud või midagi. Ütlen "näinud", sest normaalse inimese asemel, et kõigepealt küsida, stalkisin ma teda kas FaceBookis või kuskil mujal või lihtsalt kuulasin klassis, kui ta sellest rääkis (mis teeb selle eriti stalkerlikuks, kuna ta rääkis seda üldse kellelegi teisele kuskil klassi teises otsas). Ning juba hiljem, kui ma olin natuke asjaga kursis, siis rääkisin temaga sellest msnis. Päris creepy,eks?

Ohkasin vaikselt omaette - ärme unusta, et kõik mu muretsemised ja muud värgid toimusid mu peas ning lisaks sellele ka vaid mõned sekundid, nii et väljaspoolt keegi ei märganudki mingit muutust - ning istusin Chantali kõrvale. Pingil jäi ruumi veel kahele inimesele.

Õnneks tuli Jason juba viie minuti pärast, nii et torm mu sees võis rahumeeli vaibuda, ning ma sain talle särava naeratusega "hei" öelda. Pealegi kasvas mu naeratus veelgi suuremaks, kui ta meie kõrvale istus. Vnoh, esialgu istus ta muidugi esialgu Deani kõrvale.

"Esialgu", sest .. möödusid järjekordsed viis minutit ning inimesi oli vahepeal juurde tulnud ning äkki nägin ma silmanurgast liikumist. Silmanurgast, sest ilmselgelt ei saanud ma koolis tegeleda sellega, et üksisilmi Jasonit vahtida. Kuigi oleks tahtnud muidugi...
Kui ma enda pead veidi pöörasin, et juhtunust parimat sotti saada, nägin, et Jason oli end mulle piisavalt lähemale nihutanud.

Ning imelik oli see sellepärast,  et a) kui keegi oleks tahtnud istuda, siis ta oleks pidanud end Deani poole nihutama (põhimõtte pärast, kuigi minu poole oleks mulle rohkem meeldinud muidugi) ning b) sest keegi ei istunud pingile. Ning ei, muidugi ma ei kaeba, et see mulle ei meeldinud. Ma ei oleks seda kunagi teinud. Aga miks ma seda üldse mainisin - ma proovisin temast aru saada. Ta ei olnud mulle üldse midagi öelnud oma tunnete kohta, kuid ometigi tegi ta kohati selliseid asju, mis nagu tekitasid tunde, et ma meeldin talle. Ning siis jälle tegi ta midagi sellist, mis purustasid need lootused.

Ent selle "huvitava asjaga" lõbu veel ei lõppenud. Nagu ma mainisingi, oli meil esperanto uues klassis (teine esperantotund jäi endiselt sellesse toredasse klassi, kus ma Jasoni kõrval istusin). Meie uus klass oli sarnane sellele teisele klassile, kuid oli ligi kaks korda väiksem. Ka seal olid lauad pikas reas, kuid erinevalt kahest reast, oli siin vaid üks. Neli paari laudu oli pandud risti reaga - kaks kummalgi poolt õpetaja lauda.

Meie Chantaliga saime suht kiiresti klassi sisse, kui õpetaja ukse avas ning istusime rea lõppu akna juurde. Nii saame alati päikesevalgust nautida siin.
Jälgisime temaga, kuidas kõik teised kohad valisid - eriti siis Jasonit, nagu arvata võiski.

Ning siin algabki lõbu. Ta sisenes klassi, kui tal oli veel hea valik kohti järel - ta võis istuda rea teise otsa või sealpoolsesse eraldi pink, kuna esimene oli hõivatud Cyle'i ja Jamie poolt.
Kuid mida teeb Jason? Ta astub klassi, vaatab seal sekundi ringi - minu armas üliloomulik olend - ning astub uhke sammuga otse meie poole, Dean taga.

Ning et minu kõrval istus Chantal ning tema kõrval juba Cecily, istub Jason sellesse teise pinki, mis on otse minu vastas ning tähendab seda, et ta istub peaaegu minu kõrval, kui vaid ühte lauda vahel poleks.

Kui kedagi polnuks klassis, oleks me Chantaliga hüsteerilisse naeru purskunud. Kuid teiste kohalolu ei tähenda siiski, et me suudame näole poker face'id manada. Me peame end mitu korda ümber pöörama, seina poole, et maha rahuneda. Ent ka see ei tähendanud, et me rahulikud olnuks. Tervelt pool tundi olid meil suured irved nägudel. Õnneks ei pannud teised neid eriti tähele .. välja arvatud Jason, sest kui ma tema poole vaatasin (nii 10 korda äkki?), nägin ta näol seda salapärast naeratust mängimas, mis mind alati rööpast välja viis. Viib. Ning muidugi püüdis ka tema mu pilke kinni. Või siis avastasin ma hoopis teda mind vaatamast.

Ka see suurepärane esperanto polnud veel lõbusa päeva lõpp. Viimasel ajal olin märganud, et Jason vaatab mind üha rohkem. See tõi mu näole alati naeratuse ning sisendas üha suuremat lootust, et ta ei ole mu vastu ükskõikne.

Kui ma tavaliselt istusin emakeeles kõige viimases uksepoolses pingis Chantaliga ja mul oli suurepärane vaade Jasonile, kes istus aknapoolses reas eelviimases pingis, ilma et keegi minu pilke isegi märkaks, siis täna istusin ma Cassiega, kes istus meie ees, sest Chantalil tulid jälle mingid olümpiaadiga seotud asjad ette.

Muidu ma väidaks, et paralleelsest pingist ei ole nii kerge kedagi vaadata, kuna siis on suurem tõenäosus, et vähemalt keegi märkab, aga peale seda, kui ma tema oli minu poole vaadanud vähemalt viis korda, unustasin ma oma argumendi kiiresti. Ning tänu sellele, et ta mind vaatas, õppisin ma ära naeratamise.

Järjekordne asi, millest paljud aru ei saa. Naeratamine peaks ju olema sama lihtne kui "tsau" ütlemine. Siin ei olnud asi arguses, vaid pigem selles, et kui ta mind vaatas .. kogu maailm kaotas mu ümber tähenduse. Ei olnud teisi, olime vaid mina ja tema. Ning tema rohelised silmad, millesse võisin vaadata tunde.

Ja kui ma kunagi ütlesin, et ei tea täpselt, millal ma teda armastama hakkasin, siis seda võib pidada selleks. Tema sügavatest pilkudest algas kõik.

***

Jason

Nad ütlevad, et pilgud on esimesed armastuskirjad. Ning selle järgi, kuidas Caro mind vaatab .. oh, kuidas ma ei tahaks, et see tõsi oleks .. ma kardan, et ta on minusse natuke liiga palju armunud. Rohkem kui ta tohiks.

Ning kuigi ma tõepoolest tahtsin tunda, kuidas see on, olla armastatud, teadsin ma ka, kui ohtlik see temale on. Kuid ma tahtsin nii väga proovida. Ja samal ajal ma ei saanud, ma ei võinud.

Ma vaatasin tema blogi iga päev ning sain aru, kui palju ta minust tegelikult hoolis ja .. armastas - kui imelikult see ka ei kõlaks. Ma tahtsin talle rääkida, mida ma tema vastu tunnen, kuid samal ajal olin ma nii .. arg. Ma tean, kui naljakalt see võib kõlada ühe maffiategelase - eriti aga selle, kes peab aeg-ajalt tegelema inimeste kõrvaldamisega - suust, kuid see oli tõsi.

Võib-olla oli asi selles, et ma polnud kunagi varem midagi sellist tundnud ühegi tüdruku vastu, ega teadnud, mida peale hakata. Tähendab, jah, minu süda ütles, et ma pean temaga sellest kõigest rääkima, kuna see on õige, ent samal ajal väitis mu mõistus, et kuigi see on õige, on see samal ajal nii ohtlik.

Mitte ainult selle blogi-skandaaali pärast, mis salapärasel kombel väga kiiresti vaibus - fuck yeah, Zack -, vaid .. nojah, Zack oli jälle mängus. Ma ei pidanud silmas seda, et ta võib jälle koolis millegagi hakkama saada - ma kartsin hullemat. Ma kartsin, et ta võib Carole viga teha. Kui te selle peale küsite, miks ta veel seda tegema peaks, siis vastus on väga lihtne - niipea, kui ta saaks teada, et ma tunnen Caro vastu midagi, oleks ta kohe arvamusel, et see segab mu tööd, kuna mängus on tunded jne, ning ta võinuks lasta temaga ükskõik mida teha. Ta võis kellelgi lasta ta kõrvaldada ning samal ajal võis ta saata kellegi, kes Caro ära sebiks. Ma isegi ei oska öelda, kumb variant oli hullem.

Selle pärast ei jäänud mul vahel muud võimalust, kui Carot lihtsalt ignoreerida. Vahel ma lihtsalt ei vastanud tema msni sõnumitele, kuigi ihkasin kogu südamest temaga rääkimist. Ta oli lihtsalt inimene, kellele ma võisin end usaldada. Ma polnud mitte kellegagi elus niimoodi rääkinud, nagu temaga. See kõik oli nii eriline. Ning ma tegin talle haiget. Ma vihkasin end selle eest.

Ning siis jällegi ma julgesin tema poole vaadata. Kuigi ma teadsin, kui tugev ta seest on, näis ta mulle endiselt väga õrn. Keegi, kes võib puruneda, kui sa teda liiga tugevasti puudutad. Minu kaitsetahe oli tugevnenud.

Veel need hommikused momendid .. ma sain kiiresti aru, et ta spetsiaalselt minu pärast tuleb varem kooli, ja oletasin, et ta ootab minult rääkimist. Ning ma tõesti tahtsin temaga rääkida, päriselt rääkida. Ent nagu ma ütlesingi - ma olin liiga arg ja ma kartsin avastamist.

Vahel ma mõtlesin, et ma ei erine sellisel juhul Zackil. Et ma olen sama südametu ja egoistlik kui tema. Sest teha haiget inimesele, kes sinust nii palju hoolib ja sind nii palju armastab, on lihtsalt idiootsus. Ma oleksin ju võinud kas või talle kõik ära rääkida. Ent mis mind tagasi tõmbas, oli see, et ma ei teadnud, kui hästi ta oskab teeselda.

Nii et mul lihtsalt ei jäänud muud võimalust, kui mõneks ajaks oma tunded sulgeda. Ma pidin jääma emotsioonituks. See oli aga järjekordne asi, mille eest ma end vihkasin. Kuid viha ei tohi enda sees koguda, muidu võib see su hävitada. Õnneks oli meil viimasel ajal palju tööd. Sinna ma oma viha suunasingi - kõigi nende süütute inimeste peale, kes meile eesmärgiks antud olid.  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar